Anuradhapura en Polonnaruwa

12 februari 2016 - Polonnaruwa, Sri Lanka

Hallo lezers,

Ondertussen ben ik al bijna een week in Sri Lanka.

Na Negombo ben ik naar Anuradhapura gegaan met de trein.

Dat was een avontuur op zich alleen al om het juiste loket te vinden.

Ik zat in een hostel een stuk uit de stad. Heel veel muggen en beesten. Dat was iets minder. De uitbaters waren wel heel vriendelijk. Daar heb ik met de tuktuk rond gereden  om allerlei culturele dingen te zien. Na de middag ben ik naar Mihintale gegaan om nog wat meer tempels, stoepa's en boeddha beelden te bekijken. Zonsondergang kijken ging niet omdat het te bewolkt was.

Daarna ben ik met de taxi naar Polonnaruwa gegaan. Aangekomen en een safari tour gedaan. Veel olifanten, pauwen en apen gezien. Dan hebben we de zonsondergang aan een meer gezien.

s' Avonds ben ik bij de mensen die ik heb leren kennen op de safari gaan eten.

Daar heb ikafgesproken met 2 anderen om naar een museum te gaan.

Dit hebben we dan deze morgen gedaan. 7u opgestaan, wbije waren bij de eerste. Dat was de beste tijd. Toen we terug kwamen waren er veel toeristen en het begon warm te worden.

Deze middag een rustige middag en morgen naar Sigiriya