Groepsreis

8 november 2015 - Limburg, België

Voor mijn eerste stuk ga ik op groepsreis.  Dit ga ik doen met de groep GapXperience Asia.

Hoe ziet dit deel van de reis eruit?

Dag 1: Reis naar Shimla
Wij beginnen met ontbijt om 7 uur, daarna gaan we naar het lokale busstation om de bus te nemen naar Shimla. De busreis van Delhi naar Shimla is ongeveer 10 uur.

Dagen 2-3: Trek voor 2 dagen
Afstand: eerste dag 10 kilometers en tweede dag 15 kilometer
Moeilijkheidsgraad 2 - bergop en bergaf
Hoogte: Ongeveer 900 meter tot 3100 meter
Duur van de trek elke dag: 4-6 uur

Deel 1 (dag 1) - De dag beginne wij met ontbijt om 7:30, gevolgd door een oriëntatie sessie met de lokale coördinator over het programma en over andere aspecten zoals cultuur, veiligheid en voorzorgsmaatregelen, vervoer, geld, enz.

Het eerste deel van de trek is wandelen door de bergen. Omdat dit voornamelijk een rotsachtig terrein, raden wij je aan om goede wandelschoenen of trainers die je voeten te beschermen tegen de rotsen en een kleine rugzak mee te brengen. De coördinator zal voor jullie regelen de rest van jullie baggage op een veilige plaats te laten die je na de trek terug kan ophalen.

Deel 2 (dag 3) begint met een licht ontbijt. Het omvat een meer uitdagende onderdeel van de trek op 3100 meter met een prachtig zicht op de Himalayas. Vergeet dan niet om een ​​voldoende hoeveelheid drinkwater te dragen. De coördinator zal je helpen om veilig drinkwater te krijgen bij de start van de trek. Een lunchpakket zal worden verstrekt tijdens de tocht. De tocht door de bergen zal ongeveer 6 uur lang zijn. Na de lunch gaat jullie terug naar het dorp en dan met de bus naar Shimla.

Dag 04: Bezoek Shimla Stad
Na het ontbijt is er een bezoek aan de monkey tempel, die is gelegen op de top van een heuvel, het is op 30 minuten wandelafstand en brengt jullie naar het hoogste punt van Shimla stad (2250 meters). Na de lunch bezoeken we de markt in de stad om te winkelen. Na de avondmaal nemen we de nachtbus naar Dharamshala  om 20:30 uur.

Dag 5: Dharamsala
Ervaar de Tibetaanse cultuur, bezoek het erfgoed Kangra Fort, Kangra tempel en een traditionele Tibetaanse markt
Je komt aan in Dharamshala vroeg in de ochtend, waarna je kan rusten. Na het ontbijt is er een bezoek aan MacLeodganj (residentie van de Dalai Lama) waar wij het boeddhistische klooster  bezoeken en  20 minuten wandelen naar een waterval.

Je kan naar de markt gaan en veel van de traditionele boeddhistische winkels bezoeken.

De avond zal worden besteed aan het wandelen rondom McLeodganj en de avondmaal zal bestaan ​​uit een traditionele Tibetaanse diner.

Dag 6: Dharamsala
Begint met een ontbijt en een bezoek aan St. John's Church, de groene thee tuin en het Kangra fort op de weg naar een boeddhistisch klooster. Na het avondmaal nemen wij de nacht bus terug naar Delhi. De busreis duurt ongeveer 12 uur.

Dag 7: Ervaring Delhi
Bij aankomst in Delhi kan je rusten tot het ontbijt. Daarna is er een tour rond de stad Delhi en krijgt je de gelegenheid om India Gate, het Indiase parlement House en de President's House, Lotus tempel, Gandhi Museum en de Birla tempel te zien.

Dag 8 Taj Mahal (Agra)
Het hoogtepunt van de India Road Trip is op dag 8, waar je een 4 uur durende trein van Delhi zal nemen naar Agra, een van de zeven wonderen van de wereld - De Taj Mahal. Je zal de hele dag doorbrengen in Agra en daarna de nachtbus nemen naar Udaipur 'de stad van meren' in Rajasthan.

Dagen 9-10: Ervaar Rajasthan - Udaipur en Jaisalmer
Fans van The Jungle Book en de James Bond-films zullen Udaipur herkennen als de geboorteplaats van Bagheera en de locatie voor de Roger Moore film Octopussy. De komende 2 dagen breng je een bezoek aan India's tweede grootste paleis, een boottocht op het Pichola meer, kijken naar een traditionele Rajasthani dansshow, de markt bezoeken, Shilpgram dorp en moesson paleis voor de zonsondergang en verscherp je Indische kookkunsten met een Rajasthani kookles.

Dag 11: Tempel Tour
Na het ontbijt bezoek je de oude tempels aan de rand van Udaipur.
Nachtbus naar Jaisalmer van ongeveer 12 uur

Dag 12: De ervaring van je leven - Slapen in de woestijn
Eenmaal in Jaisalmer heb je tijd om te rusten en daarna breng je een bezoek aan het fort dat wordt beschouwd als de grootste in de wereld en andere toeristische attracties zoals een jeep safari en op een kameel rijden in de Thar woestijn, waar je  verblijft voor de nacht. Vergeet niet om je slaapzak en waterfles te brengen voor dit deel van de reis.

Dag 13: Terug naar Udaipur
Je keert terug uit de woestijn, verkent de stad en daarna nemen wij de nachtbus terug naar Udaipur.

Dag 14: Vrije Tijd
Er zijn geen activiteiten gepland voor de ochtend. s' Avonds gaan wij naar een Bollywood film kijken.

Dag 15: Mumbai
Bezoek een project en later die avond nemen wij de nachtbus naar Mumbai.

Dag 16: Mumbai
In Mumbai kom je aan vroeg in de ochtend, en kan je jezelf opfrissen in het guesthouse en vervolgens gaan wij naar de Gateway of India en van daaruit een uur boottocht naar de Elephanta grotten te zien.

Dagen 17: Mumbai
Na het ontbijt gaan we  sightseeing doen in Mumbai.
s' Avonds nemen wij de bus naar Goa.

Dagen 18-19: Goa
Tijdens deze twee dagen bezoeken wij de bezienswaardigheden van Goa waaronder Panjim (de hoofdstad van Goa), Fort Aguada (een 17e eeuwse Portugese fort) en het dorp Anjuna met zijn stranden en markten. Je zal ook een bezoek brengen aan een specerijen plantage en een paar andere lokale markten.

Dag 20: Goa
Je zult de hele dag doorbrengen in Old Goa een bezoek aan de verschillende kerken en kathedralen. Old Goa, eerder een Portugese kolonie, vormde de hoofdstad van Portugees-Indië. De stad wordt vermeld als een UNESCO World Heritage site.

Dag 21: Vrije Tijd in Goa
Dit is een vrije dag en je bent vrij om naar het strand te gaan of tijd doorbrengen met andere deelnemers.

Dagen 22-27: Vrijwilligerswerk in Goa
Onze partner ondersteunt verschillende projecten in Goa, zoals Engelse lessen geven of het sloppenwijk outreach project. Onze coördinator zal jullie in een van deze vrijwilligersprojecten in Goa plaatsen. Dit wordt voornamelijk gedaan op basis van beschikbaarheid en behoefte. Toch zullen we rekening houden met jullie vaardigheden en expertise indien van toepassing.

Dag 28: Vertrek
Einde van het programma. Checkout 's morgens en terugkeer.

Groetjes,
Suruju!