Project

10 maart 2016 - Pokhara, Nepal

Hallo lezers, 

Vandaag de eerste keer een echte baal voormiddag gehad. 

Heel vroeg moeten opstaan om naar een opening te gaan van een nieuwe winkel.

Twee uur heb ik daar gezeten naarde speeches in het Nepalees te luisteren.

Dan de klas in. De kinderen kunnen niet lezen ben ik achter gekomen. Ze kennen alle letters van het alfabet maar kunnen geen woorden lezen. Alleen a is voor apple, b is voor ball, c is voor cat. 

Een verhaal lezen werkt ook niet want dan lopen ze weg. 

Teken je ideale klas zodat ik weet waar ik geld in kan steken, dat was een opdracht, maar dan tekent de juf de klas die er nu is.

Nee ik wil nieuwe elementen... 

Zo frustrerend. 

Het enige wat de kinderen kunnen is klakkeloos het alfabet overschrijven. 

Dan maar een jungle safari geboekt en er 3 dagen tussen uit. 

Zondag, maandag en dinsdag. 

Om half 4 moest ik in het centrum zijn en daar hebben de kinderen mijn dag goed gemaakt. 

Ze willen allemaal met me spelen. 

Zaterdag neem ik ze mee varen op het meer en gaan we uit eten. 

Ze kunnen over niets anders meer praten. 




-------- Oorspronkelijk bericht --------
Van: [email protected] 
Datum: 12-03-2016 15:40 (GMT+01:00) 
Aan: prentis suruju <[email protected]
Onderwerp: blog 
 

Bij een foto van 29.02(20160229_173641) staat ---Frist me al in Nepal.--- ??????
 
Eerste werkdag in Nepal
Yesterday my first project day.
In the morning I went to a school for slum kids, age 6 - 12 years.
The garage box with a board in front of the class and the children sit on the ground at the bench. There is a wall between the class and the teachers desk where  she does paper work.
I started to follow their English book, That didn't go very well andafter an hour the teacher took over.
I don't speak English enough to teach and the kids don't understand it very well.
From 1 to 2.30am I have free time.
Then  I went to a centre also for street children but older.  
There were other volunteers but I didn't meet them.
We went upstairs to her sister in law, had tea and roti and went back home.
Just in time when it began to rain.

To my European friends:

Today I had my very first off-day. We had to rise very early in the morning to go to the opening of a new shop. I sat there for over two hours listening to all kind of speeches in Nepalese

Than into the classroom where I discovered that the children cannot read. They know the alphabet but can’t read words. The only know that a stands for apple, b for bal, c for cat.

Reading a story is not an option because than they leave.

In order to find out what I could add for their benefit I asked the children to make a drawing of the ideal classroom while I made a drawing of the classroom as it is now. It is all a bit frustrating, the only thing they can do is writing the alphabet.

At half past three I went to the centre and there I played with the children, that made my day.

On Saturday we will go to the lake and out for dinner. They are all looking forward.

Groetjes, 

Suruju